субота, 22 березня 2014 р.

Наталія Ентова

Клас: 9 клас ( «Навчальна програма  для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів  (укладачі: І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко,Ж.В. Потапова за загальною редакцією А.М. Гуржія)
Тема уроку: «Поняття про інформацію та способи її подання. Дані. Різновиди інформаційних повідомлень.»
Мета:
Навчальна:
формування  предметних  компетенцій
у формі загальної предметної компетенції: освоєння поняття інформації, даних, інформаційного повідомлення, застосовування набутого досвіду для описування повідомлень в ракурсі розв’язування життєво-важливих задач
сутність локальної компетенції в межах уроку: формування навичок роботи інформацією, даними, інформаційними  повідомленнями
Розвивальна:
Розвивати навички мислення високого рівня
Виховна:
Формування навичок роботи в групах, вміння працювати в команді. Вміння  спілкуватися
Обладнання: комп’ютер, проектор,  вчительська презентація,  дидактичні матеріали

План уроку
1.     Введення в урок
2.     Правила ТБ.
3.     Актуалізація потрібного навчального і життєвого досвіду учня (попередній,   життєвий  етап сформованості компетентності)
4.     Повідомлення теми, мети і завдання уроку (мотивація необхідності  формування компетентності)
5.     Надання нових теоретичних відомостей та способів виконання дій в межах предметної компетенції
6.     Використання способів виконання в межах предметної компетенції (способи діяльності на певному етапі формування компетентності)
7.     Підсумки уроку
-         самооцінка власної діяльності в межах компетенції
-         домашнє завдання
Хід уроку:
1. Введення в урок (1-2 хв)
- Привітання, посмішка.
- Правила поведінки: нагадую, що зараз у нас урок інформатики, прошу звернути увагу на правила спілкування один з одним і правила спілкування з комп’ютером.
Давайте зараз налаштуємось на урок – покажіть настрій з яким ви прийшли    на урок, дякую, посміхніться одне одному
2. Правила ТБ (1-2 хв.)
Шановні учні прошу пригадати правила ТБ (папка з правилами ТБ на кожному робочому місці, на екрані Презентація вчителя ) 
3. Актуалізація потрібного навчального і життєвого досвіду учня (життєвий етап сформованості компетентності) (5-7 хв)
Для подальшої роботи нам необхідно пригадати
Де в житті  ми з вами зустрічаємося з поняттями інформація, повідомлення?
Які органи чуттів  має  людина?
Яка різниця між звуком і літерою,  між числом і цифрою?
Наведіть як ви передаєте, зберігаєте інформацію?

4. Повідомлення теми і мети уроку (1 хв.)
 (подивились на екран, тема нашого  з Вами уроку  «Поняття про інформацію та способи її подання. Дані. Різновиди інформаційних повідомлень.» Запис теми у зошит.
На  сьогоднішньому уроці нашою метою є:
Ввести поняття інформації, даних, інформаційного повідомлення;
Навчитися описувати способи подання повідомлень; різновиди інформаційних процесів: отримання, збирання, зберігання, пошуку, обробки і передавання інформації;
Вміти називає види повідомлень.


5. Надання нових теоретичних відомостей та способів виконання дій в межах предметної компетенції (10 хв.)
Повідомлення вчителя (презентація,  спроектована на екран)
Використовуємо ДОДАТОК 1 ТА ДОДАТОК 2


6. Використання способів виконання в межах предметної компетенції (способи діяльності на певному етапі формування компетентності) (10-15 хв.)

Учні працюють з додатками 3,4
Заповни таблиці  ДОДАТОК 3
Види повідомлень за способом подання
Види повідомлень
Приклади повідомлень
Текстові

Числові

Звукові

Графічні

Комбіновані

Символьні

Спеціальні позначення

Види повідомлень за способом сприйняття
Види повідомлень
Приклади повідомлень
Візуальні

Звукові

Нюхові

Смакові

Тактильні

Перевір себе (виконай завдання) ДОДАТОК 4
7. Підсумки уроку (5-7 хв)
7.1. Самооцінка власної діяльності в межах компетенції
- заповни журнал спостереження? ДОДАТОК 5
7.2. Робота в парах:
задайте будь-ласка по 1-2 запитання одне одному по виконаній роботі
7.3. Виставлення оцінок.
7.4. Домашнє завдання:
1. Наведіть приклади передавання інформації:
          від людини до людини,
         від людини до компютера,
         від  компютера до людини.
2. Визначте,  які властивості в даному випадку має інформація.
3. З якими галузями знань пов’язана інформатика?   Спробуйте вашу відповідь зобразити у вигляді схеми у зошиті.
7.5. Подяка за 45 хв. співпраці.

0 коментарі:

Дописати коментар