неділю, 6 квітня 2014 р.

Вадим Нагорний


Види завдань з інформатики для розвитку розумових здібностей
Важливим складником всебічного розвитку особистості є розумове виховання. Розумове виховання — цілеспрямована діяльність педагогів з розвитку розумових сил і мислення учнів, прищеплення їм культури розумової праці.
У процесі розумового виховання школяр повинен навчитися мислити.
Мислення — процес опосередкованого й узагальненого пізнання предметів і явищ об'єктивної дійсності в їх істотних властивостях, зв'язках і відносинах.
З метою розвитку розумових здібностей учнів та формування творчої особистості виокремлюють такі види завдань з інформатики:
1. Завдання з елементами дослідження (порівняйте, доведіть, узагальніть, зробіть висновок)
(Наприклад. Завдання з інформатики 6 клас. Тема: Комп’ютерні мережі. Порівняння роботи в різних браузерах. (Виконати задання в браузері Google Chrome та Internet Explorer))
2. Виконуючи завдання, учні відкривають для себе нові зв'язки, залежності і переконуються в їх справедливості.
(Наприклад. Виконання завдань на встановлення відповідності між складовими комп’ютера та їх функціями (5 клас))
3. Практичні вправи, спрямовані на вміння читати та створювати  графіки, діаграми, що вчать порівнювати величини.
(Наприклад. Створення графіків і діаграм в темі Табличний процесор (10 клас). Створити діаграму для відображення температури повітря за місяць, та інші.)
4. Завдання творчого характеру.
(Наприклад. Створити презентацію для учнів початкових класів про правила роботи за комп’ютером (6 клас, 10 клас)., скласти проект в програмі Scretch для учнів початкових класів який би пояснював виконання певної операції (розв’язування задачі з математики). Скласти кросворд з теми та інші.)
5. Вправи на кмітливість, цікаві завдання, задачі-жарти, задачі або завдання з логічним навантаженням.
(Наприклад. Задачі з програмування для (6-11 класів.) Підручник Інформатика. Караванова (Розділ серйозні розважалки). Капосний папуга навчився висмикувати в дідуся Василя волосся, яке ще залишилося в того на голові. Почавши з однієї волосини, він щодня збільшував порцію вдвічі. Через скільки днів дідусеві не знадобиться гребінець, якщо на початку в нього на голові було аж N волосин?

Таким чином, організація навчально-виховного процесу з метою розвитку розумових здібностей та пізнавальної активності учнів передбачає планування роботи за такими основними напрямами:
По-перше, докорінне змінення позиції учнів у процесі навчання, підвищення їхньої ролі, розширення функцій. Мається на увазі гуманізація навчально-виховного процесу, що принципово змінює не тільки ставлення учнів до навчальної діяльності, а й до всього, що відбувається на уроці.
По-друге, організація спів творчої діяльності на уроці.
По-третє, створення сприятливих умов для учнів з різними навчальними здібностями шляхом диференціації, особистісно-орієнтованого підходу, щоб кожен учень працював на максимальній для нього межі можливостей.

0 коментарі:

Дописати коментар