вівторок, 1 квітня 2014 р.

Світлана Лопушнян


6 клас
Тема: Підсумковий урок з теми «Поняття операційної системи»
Мета:
навчальна: визначити рівень опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок з теми «Поняття операційної системи»;
повторити з учнями навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, швидкість виконання завдання на комп’ютері, інтерес до інформатики;
виховна: виховувати старанність, увагу, сприяти самостійній роботі за комп’ютером, виховувати культуру користувача ПК.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: комп’ютери, підручники, картки із завданнями, картки оцінювання на уроці, мій блог із завданнями,  дерево папок, папки із завданнями, картки для вправи «Іспит», картки світлофор, тест, малюнки смайликів
Девіз до уроку:
Думаємо самостійно та колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаймось доказово –
це для всіх обов’язково.
Хід уроку
І. Організаційний момент(1 хв.)
·        привітання:
Мета: налаштувати клас на спільну роботу, прийняти правила роботи групи під час уроку.
Хід вправи.
Учні стають у коло. За годинниковою стрілкою, починаючи з вчителя, висловлюють свої вітання, називають імена. Потім передають імпульс натисканням на праву руку сусіда. Вправа завершена, коли імпульс дійде до вчителя.
Вчитель: Добре діти налаштувалися на урок? А урок у нас незвичайний, бо будемо ми з вами подорожувати країною «Файлової системи». А девізом нашого уроку буде такий вислів:
Думаємо самостійно та колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаймось доказово -  
це для всіх обов’язково.
ІІ. Мотивація(1 хв.)
Вчитель: Ми вивчили з вами розділ «Поняття операційної системи». І дізналися у ньому…(ЗАПУСТИТЬ ВІДЕО) https://www.powtoon.com/onlinepresentation/dipN1t8aJ0x/?mode=movie#/
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань(20 хв.)
Тож підсумуємо!? Ми говорили на попередніх уроках про шлях до папок або файлів, порівнюючи його з деревом папок або деревом каталогів. Ось це дерево, на ньому ми бачимо багато папок – це і будуть наші зупинки. Відкриваючи певну папку, виконуючи ті завдання, які в ній розміщені ми і будемо з вами подорожувати нашою країною «Файлової системи». Кожна папка містить файли із завданнями.
Але перш ніж приступити до нашої подорожі дістаньте з ваших папок Додатки до уроку Картку «ОЦІНЮВАННЯ УЧНЕМ ВЛАСНОЇ РОБОТИ НА УРОЦІ» та впишіть до неї своє прізвище та ім’я. У цю картку ви будете записувати свої бали, які будете набирати протягом уроку. В кінці уроку ми їх підсумуємо і переведемо в оцінку. А також ви поділені на групи, група буде також набирати свої бали, які ми також  підсумуємо.
Тож починаємо нашу подорож і відкриємо першу папку, яка має назву «Упишіть, укажіть, установіть». Папка містить аж чотири файли-завдання, які вам потрібно виконати самостійно.
2) Вправа «Упишіть, укажіть, установіть» (самостійна робота на аркушах)   (3 хв.)
Завдання 1: Упишіть пропущені слова.
Усі об’єкти в папці можна виділити, виконавши Правкаð  Виділити все або натиснувши сполучення клавіш Ctrl+A
Завдання 2: Упишіть пропущені слова.
Ярлик – це посилання на інший об’єкт операційної системи, що міститься на одному з носіїв даних.
Завдання 3: Укажіть зображення, яке вказує на те, що певний об’єкт є ярликом.
Завдання 4: За рисунком фрагмента Робочого стола запишіть послідовність цифр, що відповідає правильній послідовності дій під час виділення всіх папок.
Відпустити клавішу Ctrl.
Натиснути клавішу Ctrl.
Виділити прямокутну область, у яку потраплять усі папки з рисунка та файли Проект 07.doc  і  Проект 08. docx.
Виділити прямокутну область, у яку потраплять файли Проект 07.docx  і  Проект 08. docx.
Правильна послідовність:   3, 2, 4, 1
Після виконання вправ учні обмінюються листочками та перевіряють правильність виконання вправ, які вчитель виводить на телевізор (1 хв.)
2) Вправа «Іспит» (учні підходять до Дерева і в папці «Іспит» вибирають файли-запитання)(3 хв.)
Запитання:
1.     Які операції можна виконувати над об’єктами файлової системи? (Створення, виділення, перейменування, копіювання, переміщення, видалення, відновлення після видалення с. 60 (1))
2.     Як виділити об’єкт файлової системи? (Його слід вибрати. Виділений об’єкт позначається іншим кольором фону с.61 (2))
3.     Який ви знаєте алгоритм створення папки? (1.Відкрити вікно папки, у якій створюємо об’єкт. 2. Виконати Файл→Створити. 3. Вибрати в списку створення Папку. 4. Увести ім’я об’єкта. 4. Натиснути Enter або вибрати точку поза іменем об’єкта с.60(3))
4.     Як перейменувати об’єкт файлової системи?(1.Вибрати об’єкт. 2. Виконати Файл→Перейменувати. 3. Вести нове ім’я. 4. Натиснути Enter або вибрати точку поза іменем об’єкта с.61(4)
5.     Як видалити об’єкт файлової системи?(Вибрати об’єкт і натиснути Delete або Правка→Видалити с.65(5))
6.     Як відновити об’єкт файлової системи, який міститься у папці Кошик?(1. Відкрити вікно папки Кошик. 2. Вибрати об’єкт, який потрібно відновити. 3. Виконати Файл→Відновити с.65(6))
7.     Бонус «Передай відповідь»(учень передає своє питання будь-кому з команди суперника)
8.     Куди потрапляє об’єкт файлової системи після його вилучення?(у папку Кошик)
9.     Яка дія відбудеться, якщо натиснути таку комбінацію клавіш CTRL+Z? (Скасувати дію)
10.                       Яка дія відбудеться, якщо натиснути таку комбінацію клавіш CTRL+C? (Копіювати)
11.                        Яка дія відбудеться, якщо натиснути таку комбінацію клавіш CTRL+V? (Вставити)
12.                       Яка дія відбудеться, якщо натиснути клавішу Delete або Backspace ? (Видалити)
13.                       Що таке шлях до файлу?
3)Вправа «Запиши алгоритм» (самостійна робота з картками) ( 1 хв.)
Завдання 5: За рисунком фрагмента Робочого стола запишіть алгоритм перегляду значень властивостей групи файлів з розширенням імені docx:
Відповідь: Алгоритм
Натиснути клавішу Ctrl.
Виділити прямокутну область файлів, які мають розширення docx
Відпустити клавішу Ctrl.
Натиснути на виділених файла ПКМ, вибрати Властивості
4) Вправа «Скачки» (робота в групах) ( 1 хв.)
Вчитель: Ви попрацювали самостійно. А тепер виконаєте колективну роботу. Наступна наша папка має назву «Скачки». На моєму блозі ви знайдете це завдання. Яка група впорається з цим завданням швидше?
5) Вправа «Вибери правильно» (робота в групах) ( 1 хв.)
Вчитель: Наступна наша папка має назву «Вибери правильно». На моєму блозі ви знайдете це завдання. Яка група впорається з цим завданням швидше.
6)Вправа «Склади правильний алгоритм» ( 1 хв.)  
http://learningapps.org/tools/72/4/watch?id=pvvirotba01
Вчитель: Наступна наша папка має назву «Алгоритм». На моєму блозі ви знайдете це завдання. Яка група впорається з цим завданням швидше?
7) Вправа «Кросворд» ( 2 хв.)
Вчитель: Наступна наша папка має назву «Кросворд». На моєму блозі ви знайдете і це завдання. Яка група впорається з цим завданням швидше?
8) Вправа «Ребус» (робота в групах) (1 хв)
На моєму блозі перейдіть за посиланням Ребус або натисніть на картинку та розгадайте ребус
Фізкультхвилинка
ІV. Застосування практичних навичок (11 хв.)
Повторення правил техніки безпеки(1 хв.)
Гра «Світлофор»
Зараз я буду зачитувати речення, а ви повинні підняти зелену картку, якщо згодні, червону - якщо незгодні.
·        В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (ні)
·        В кабінет інформатики потрібно входити спокійно в брудному взутті і верхньому одязі. (ні)
·        Працювати  можна тільки на комп’ютері, у якого немає пошкоджень. (так)
·        Включати і виключати комп’ютер можна тільки з дозволу  учителя. (так)
·        Обов’язково потрібно торкатися і висмикувати дроти і розетки.  (ні)
·        Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. (так)
·        Завжди намагайтесь самостійно усувати неполадки у роботі апаратури; нема чого повідомлять про це учителя. (ні)
·        Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої (ні)
·        Неможна пересувати системний блок, дисплей (так)
·        Інструктаж з техніки безпеки стосується лише вчителя інформатики (Ні)
·        Сідати біля комп’ютера необхідно на відстані до екрана монітора не менше ніж 50 см (Так)
Практична  частина
Мета: закріпити навички працювати з папками та файлами, виконувати над ними операції копіювання, переміщення, перейменування, видалення та відновлення.
1.     Запустіть програму Провідник.
2.     У папці Мої документи відкрийте папку 6 клас.
3.     У папці 6 клас відкрийте папку з власним прізвищем.
4.     Далі створіть сукупність папок та файлів за зразком, поданим на малюнку.
5.     Відкрийте папку Мої документи/Інформатика класи/6 клас/Додатки до підручника/Розділ2/Рисунки та скопіюйте файли, які там розміщені до папки Малюнки.
6.     Створіть ярлик для особистої папки зі своїм прізвищем у папці Ярлики.
7.     Скопіюйте ярлик папки зі своїм прізвищем на Робочий стіл.
8.     Видаліть ярлик папки зі своїм прізвищем з Робочого столу.
9.     Поверніть ярлик з папки Кошик.
10.                       Створіть ярлик у папці Ярлики до папки Рисунки, яка розміщена в  Мої документи/Інформатика класи/Додатки до підручника/Розділ2.
11.                       За допомогою ярлика папки Рисунки перегляньте файли які там знаходяться.
12.                       Активізуйте папку Малюнки і виділіть усі об’єкти цієї папки, використовуючи сполучення клавіш Ctrl+A.
13.                       У папці Малюнки перейменуйте групу графічних файлів з фотографіями, надаючи їм ім’я Осінь.jpg. Проаналізуйте, що відбулося після перейменування?
14.                       Відкрийте вікно пошуку, використовуючи Головне меню.
15.                       Виконайте пошук документів у папці Мої документи, які мають розширення doc і були створені протягом останнього місяця.
16.                       Скопіюйте два файли, які були знайдені до папки Тексти.
17.                       Закрийте усі вікна.
18.                       Видаліть ярлики папки Малюнки та папки зі своїм прізвищем з Робочого столу.
19.                       Закінчіть роботу.
Під час практичної роботи вчитель проводить індивідуальний контроль за роботою учнів і, якщо це необхідно, зупиняє роботу, вказує на недоліки і проводить поточний інструктаж

V.Тестування

Учні відкривають тест Підсумковий К_Р_Поняття ОС і виконують його.

VI. Підведення підсумків.(3 хв.)
Учитель: Молодці! Ви сьогодні гарно попрацювали! Тепер у вашу картку оцінювання, вам потрібно внести власну оцінку роботи за комп’ютером від 1 до 6 балів. Оцініть свою роботу. Внесіть також бали за тестування.
Підрахуйте свою загальну кількість балів. (Діти підраховують бали) Вчитель виводить таблицю для переводу балів у оцінку за урок.
Ви працювали за комп’ютером, ваші очі втомилися, у якості розминки для очей пропоную вам пошукати в кабінеті смайлики – де вони? На стінах? На комп’ютерах? Партах? На кожному смайлику написані слова або фрази, пропоную вам скласти речення із запропонованих слів чи фраз і зачитати їх.
(Діти працюють в групах складають речення, прикріпляючи їх на дошку, а потім зачитують їх)
Речення, які повинні отримати діти:
Сьогодні у нас | відбувся підсумковий урок |з теми «Поняття |операційної системи». | На уроці ми | систематизували та | узагальнили свої знання | по роботі з об’єктами | файлової системи. | Ці знання та |навички  | нам знадобляться | у майбутньому.
VІ. Домашнє завдання. ( 1хв.)
Повторити розділ 2, с. 46 - 81.
На блозі заповнити форму тест давши відповіді на питання.
VІ. Підсумок уроку.
 Завершальна вправа «Спасибі!»
Опис вправи
Учасники стають в коло, і  вчитель пропонує кожному подумки покласти на ліву руку все, те з чим він прийшов сьогодні на урок, свій багаж настрою, думок, знань, досвіду, а на праву руку – те, що отримав на цьому уроці нового. Потім, усі одночасно сильно плескають у долоні і говорять один одному СПАСИБІ ЗА УРОК!


0 коментарі:

Дописати коментар