вівторок, 1 квітня 2014 р.

Світлана Лопушнян 9 клас

Клас: 9
Тема уроку:
Служби Інтернету. Поняття гіпертекстового документа,
гіперпосилання, web-сторінки та web-сайти.
Навчальний предмет: Інформатика
Автор: Лопушнян Світлана Миколаївна, учитель інформатики Катеринівської ЗШ І – ІІІ ступенів Кіровоградської райдержадміністрації
Джерела методичної інформації:
1. Науково-методичні, методичні посібники
1.1.         Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів(автори І. О. Завадський, Ю. О. Дорошенко, Ж. В. Потапова)
1.2.         Інформатика : експериментальний підручник для10 класу/ під редак. Н. В. Морзе, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська.-К.:Вид. Корбуш, 2008. – 592 с.:іл..
1.3.         Зошит з інформатики до експерим. підруч. для 10 кл. загальноосвіт. закладів: [в 2 ч.] /Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузмінська О.Г.; під ред. Н.В. Морзе. – К.: Вид. Корбуш, 2008. – Ч.1. – 128 с.
1.4.         Костриба О. В. Усі уроки інформатики. 9 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 191 с.- (серія «12-річна школа»).
2. Інтернет-ресурси
Джерела навчальної інформації:
3. Основний підручник
3.1. Інформатика : 9 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл./ Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько; за заг. ред.. М. З. Згуровського. – К. : Генеза, 2009. – 296 с. : іл.
4. Додаткові підручники, навчальні та електронні посібники
4.1. Інформатика: 9 кл.: зб. завдань / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько. – К.:Генеза, 2010. – 240 с.: іл
5. Додаткові навчальні матеріали (друковані, електронні)

Назва
Вид  

Номер додатків

Опис «Користувачу»
Друкований
Додаток 1
Навчальний програмний засіб «Інформатика 9 клас» входить до пакету програм «ІКТ- супровід уроку»
Електронний
Додаток 2
Картка «Інформаційна мозаїка»
Друкований
Додаток 3
Картка «Віднови втрачену інформацію»
Інтернет-ресурс
Додаток 4
Картка «Заповни таблицю – 1»
Друкований
Додаток 5
Картка «Знайди, поясни, виправ»
Друкований
Додаток 6
Картка «Заповни таблицю – 2»
Друкований
Додаток 7
Картка «Укажіть»
Друкований
Додаток 8
Картка «Заповніть схему»
Друкований
Додаток 9
Картка «Установіть відповідність»
Інтернет-ресурс
Додаток 10
Тестове завдання
Електронний
Додаток 11
Картка «Гол»
Друкований
Додаток 12
Презентація «Підготовка»
Електронний
Додаток 13
Картка  роботи групи
Друкований
Додаток 14
Критерії самооцінки учня на уроці
Електронний
Додаток 15
        
Мета уроку:
навчальна:
Розглянути:
   Основні послуги мережі Інтернет;
Ознайомити:
      Гіпертекстовим документом;
      web-сторінкою;
      web -  сервером
Розвивати: пам'ять, уважність, інтелектуальні здібності;
Формувати: інформативну компетентність, вміння орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, культуру роботи з комп’ютерною технікою;
Виховувати: інформаційну культуру, уміння тактовно висловлювати свою точку зору.
Технічне обладнання та програмне забезпечення:
Файл навчальний програмний засіб «Інформатика 9 клас» входить до пакету програм «ІКТ- супровід уроку», мультимедійний проектор, мультимедійна дошка або екран, персональні комп’ютери, операційна система MS Windows, офісний пакет Microsoft Office, програма Test-W2.exe.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Перш ніж розпочати наш урок ви були поділені на команди «Лідер» та «Чемпіон».  Тому я пропоную вам при роботі в команді дотримуватися таких правил.(відкриває на інтерактивній дошці правила роботи в команді)(Додаток 13)
1.     Рефлексія:
Що я очікую від сьогоднішнього уроку?
(Учитель та учні стають у коло, беруться за руки і висловлюють свої думки. Після цього учні сідають на свої місця).
Вчитель: Перед вами лежить картка «Гол» у яку ви будете ставити собі бали-голи за правильні розв’язки та відповіді на питання.(Відкриває на інтерактивній дошці картку «Гол»). (Додаток 12)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
На попередньому уроці учні опанували тему «Призначення й структура мережі Інтернет. Протоколи Інтернету. Адресація в Інтернеті, поняття IP-адреси,
доменного імені та URL-адреси». На даному етапі уроку проводиться перевірка рівня засвоєння знань.
Викладання
Учіння
Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів
Метод «Умовний мікрофон»
1. Повторення правил техніки безпеки
Повторення правил ТБ
Учні повторюють правила ТБ та поводження в кабінеті інформатики, передаючи умовний мікрофон.
2. Завантаження навчального програмного засобу «Інформатика 9 клас» (Додаток 2)

Завантажують навчальний засіб, щоб використовувати його при повторенні Д/З та вивчення нового матеріалу.
3.Перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми попереднього уроку:
перевірити знання учнів про структуру URL- адрес;
перевірити знання учнів із запису ІР – адрес;
перевірити знання учнів про доменні зони;
1.Команда «Лідер» працює з карткою «Інформаційна мозаїка»(Додаток 3),  команда «Чемпіони» – виконує комп’ютерний тест (кожен індивідуально) (Додаток 11);
2.Команда «Чемпіони» працює з інтерактивною вправою «Віднови втрачену інформацію» http://learningapps.org/display?v=pt0jjbipa16     (Додаток 4), команда «Лідер» – виконує комп’ютерний тест (кожен індивідуально)
3. Заповнюють таблицю даними про структуру наведених URL- адрес(Додаток 5)
4.Знаходять, пояснюють і виправляють помилки в записі ІР - адрес . (Додаток 6)
5.Заповнюють таблицю, вказавши, до якої групи входять наведені домени
та які ресурси включені до доменної зони.
(Додаток 7)
1.Сусідні пари обмінюються завданнями і проводять взаємоперевірку. (Додаток 4)
2.Результат тестування показують вчителю.


3. Учні перевіряють з виведеного слайду на інтерактивній дошці чи правильно вони заповнили таблицю;

4.Учні по черзі у вигляді вправи «Ланцюжок» коментують кожний рядок заповнених таблиць

ІІ. Мотивація навчальної дiяльностi
Вчитель: За останні роки кiлькiсть комп’ютерів, підключених до мережі Інтернет, зросла в десятки разів. Що, на вашу думку, спричинило такий стрімкий ріст мережі Інтернет?
Оголошення теми уроку та мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Пояснення нового матеріалу здійснюється з використанням навчального програмного засобу «Інформатика 9 клас» (Додаток 2), який входить до пакету програм «ІКТ- супровід уроку» (Опис «Користувачу» - Додаток 1). Використовуючи цей навчальний засіб учні можуть і самостійно опанувати нову тему, так і з допомогою вчителя.
План вивчення теми:
1) Служби Інтернету.
2) Поняття гіпертексту.
3) Всесвітня павутина.
IV. Практикум
Викладання
Учіння
Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів
1. Укажіть, з якою метою можуть використовувати ресурси
 Інтернету представники різних сфер діяльності
;
2. Заповніть схему класифікації служб Інтернету;
3. Установіть відповідність між службами Інтернету та протоколами, на основі яких вони здійснюють передавання даних.
Виконання завдання практикуму.  Робота в парах: учні отримують картки, за якими виконують завдання практикуму.
1. Указують, з якою метою можуть використовувати ресурси
 Інтернету представники різних сфер діяльності (Додаток 8)
2.Заповнюють схему класифікації служб Інтернету(Додаток 9)
3. Установлюють відповідність між службами Інтернету та протоколами, на основі яких вони здійснюють передавання даних http://learningapps.org/display?v=p1x06uyu101 (Додаток 10)
Після виконання роботи пари по колу обмінюються картками і проводитися перевірка правильності виконання: по черзі пари коментують виконання ними завдань і коментують знайдені помилки.

V. Підсумок уроку
Викладання
Учіння
Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів
1.Укажіть призначення та основні можливості служб Інтернету.
Відповіді учнів
Бесіда
2. Рефлексія навчальної діяльності.
Метод «Прес»:
1.На уроці я навчився…
2. На цьому уроці я найбільше запам’ятав…
 3.На уроці у мене найкраще вийшло…
  4.Я вважаю, що це мені знадобиться
5.Мені не вдалося…
Відповіді учнів
Підрахунок балів. Оцінювання роботи груп.
Виставлення оцінок.

Додаток 12, Додаток 14
Підраховують набрані бали
Заповнення таблиці «Критерії самооцінки учня на уроці»
Учні проводять самооцінку (Додаток 15)
Заповнюють таблицю відповідно до заданих критеріїв    і в кінці отримують таблицю з діаграмою

VІ. Домашнє завдання
      Опрацювати: розділ 5, п 5.5., стор. 177-182.
      Відповідати на питання після параграфу.
      Виконати вправи:
         Впр. 1 (в, г) (д. р.) стор. 189
    Підготувати повідомлення
         Впр. 2 та впр. 6 (в. р.) стор. 190
Додатки до уроку
Користувачу


0 коментарі:

Дописати коментар